joi, 15 octombrie 2009

Mi-e greaţă de viaţa publică

În general, cine mă citeşte ştie asta, evit să scriu despre politică. Fiindcă a trecut atâta vreme de când m-am săturat de ei, actorii politici, încât mi-e greaţă fie şi numai să le pomenesc existenţa. Mi-e atât de greaţă de tot ceea ce se întâmplă în viaţa publică acum, încât simpla menţiune a numelui preşedintelui României sau pe cel al preşedintelui vreunui partid mă face să urlu, pe dinăuntru. Atâta nesimţire zace în ei, atâta lăcomie, atâta mizerie, că n-au rămas parcă nici termeni în limba română să pot să-i încondeiez cum ar merita. Sau nu am eu obrazul suficient de gros ca să-i folosesc. Una peste alta, modul în care, astăzi, premierul desemnat al României, Lucian Croitoru, privea peste umăr la preşedintele Băsescu în timp ce se străduia să explice, cu modestie, cine e el şi de ce e acolo, în faţa naţiunii, m-a amuţit complet. N-am văzut în viaţa mea om mai timorat, mai crispat, mai speriat de ce i se întâmplă. Şi, slavă Cerului, am avut la premieri să ne punem şi-n cap, şi mai buni, şi mai proşti, şi tehnocraţi, de toate culorile politice. Cum s-ar zice, am cam văzut destui. Aş spune însă că discursul ăstuia de acum a întrecut orice limită. Arăta omul ca şi cum Băsescu l-a avut cu ceva la mână şi l-a obligat să fie prim ministru. Mai ştii, aşa o fi?!

7 comentarii:

  1. De cand asteptam pe cineva mai tare ca Boc!

    RăspundețiȘtergere
  2. De acord, dar să fie Croitoru ăsta omul potrivit? Am dubii!

    RăspundețiȘtergere
  3. CatiW!!! Ce cauti la carciuma, sublimissima sufletului meu? Hai acasa! Toate bauturile din spelunca asta sunt amare. Vino inapoi la vise calde si dulci!

    RăspundețiȘtergere
  4. ... adica mai profesionist ca linge-cizme!

    RăspundețiȘtergere
  5. Dak, Croitoru e profesionist, nu contest, dar mai e si aservit lui Băse, ca şi Boc... In fine, sunt o apa si-un pamant toti!

    RăspundețiȘtergere
  6. Vrajitoarea din Roz20 octombrie 2009 la 00:07

    Nu-l are la mana, e "antrenat" sa fie numit. E cu profil primit de la "baetii cu ochi albastri" sa faca figuratie in filmu asta de ...scuza-mi expresia, fecale:)

    RăspundețiȘtergere
  7. Intr-adevar, are fata de securist :)! Si nici macar nu e unul suficient de destept incat sa pare sigur pe sine si independent!

    RăspundețiȘtergere