miercuri, 10 noiembrie 2010

Ce-i mai bine pentru mine ştiu eu!

Nimic nu mă enervază mai mult decât încercarea altor oameni de a-mi demonstra că ştiu ei ce e mai bine pentru mine. De la alesul hainelor şi al cosmeticelor, la alesul partenerului de viaţă sau al cauciucurilor de iarnă, toată lumea e expertă în viaţa ta. Şi încep, frate, toţi să se agite şi să încerce să te convingă că ştiu mai bine decât tine cede ce anume ai nevoie ca să fii fericit. Să ne înţelegem bine: nu sunt împotriva sfaturilor care, dacă sunt cerute, pot fi binevenite. În anumite situaţii, sunt dispusă chiar să accept şi un sfat nesolicitat. Sau măcar să-l ascult. Pe de altă parte însă, nu pricep de ce simt oamenii nevoia să se transforme în stăpâni pe viaţa ta, în consilieri nesolicitaţi şi neplătiţi, cu atât mai mult atunci când, în mod evident, îţi e bine. Adică, domnule, înţeleg să ţii morţiş să-i dai sfaturi unui om care suferă sau care este preocupat de rezolvarea unor situaţii aparent fără ieşire. Dar, când vezi că omul e fericit, că e tot numai un zâmbet, când îl întrebi şi îţi şi spune că e fericit, de ce te apuci să-i găseşti soluţii la toate problemele pe care crezi tu că ar putea să le aibă?!
Nu ştiu alţii cum sunt, dar, în ceea ce mă priveşte, am învăţat, în ultimii ani, un lucru extrem de important: singurul stăpân al vieţii mele sunt eu. Persoanele care au impresia că nu-i aşa ar face bine să se ducă învârtindu-se!

6 comentarii:

  1. Da mai! Asa e. Invartiti! Bai, auziti? I N V A R T I T I!

    RăspundețiȘtergere
  2. Faina scriere! Invartindu-se... :) Ha ha, persoanele alea pot fi "ajutate" s-o faca, cunosc procedeul... In tineretea mea agitata, cand jucam fotbal in fata blocului, mingea se ducea "invartindu-se" in poarta celorlalti dupa ce-i aplicam, tacticos, un sut intr-o anumita zona... :d

    RăspundețiȘtergere
  3. @ Inache - hmm, stiu suturile alea :) Desi, marturisesc, de regula contributia mea se rezuma la derutarea adversarului cu fluturari din gene :)) Nu ca n-as fi stiut si fotbal, dar la asta ma pricepeam mult mai bine :)

    RăspundețiȘtergere
  4. la unii le place sa fie stapani pe altii sau sa ii influenteze pentru ca au o stima de sine prea ridicata si se cred foarte destepti,dominarea altor persoane e pentru ei o mare sursa de placere care le hraneste tocmai aceasta stima de sine...sunt intr-un cerc vicios

    RăspundețiȘtergere
  5. @ Mihai - ai dreptate, unora le place sa-i domine pe ceilalti. Eu insa nu sunt genul de persoana care sa fie dominata, daca nu ma respecti, ma pierzi:)

    RăspundețiȘtergere